..
Het moeilijkste in verkopen blijkt steeds weer het vinden van nieuwe klanten aan wie u kunt gaan verkopen. Het resultaat van new business blijft vaak ver achter bij de verwachting. Maar (koude) acquisitie vormt wel de basis voor de realisatie van doelen en winst in de nabije toekomst. Zo zien we in de praktijk regelmatig verkopers die 30-50 koude calls doen om één afspraak te maken. Dat heeft een aantal redenen:
Toch laten veel organisaties hun verkopers trainen in telefonische acquisitie en worden er nog steeds massa's mailingen verzonden. Het resultaat valt meestal tegen. Ace! biedt hier met een trendzettende pull-acquisitiemethodiek een zeer adequate oplossing voor. In de cursus acquisitie en new business kom je alles over dit onderwerp te weten!
Deze cursus wordt gegeven als
personal training of als
incompany groepstraining: |
||
Personal: 1-op-1, helemaal afgestemd op jouw kennis, ervaring en leerdoelen. Je kiest zelf de data en locatie (je werkadres of een Ace! vestiging). Zonder meerprijs kan er evt. een collega deelnemen. Incl. certificaat en 6 maanden praktijkcoaching. | Incompany: efficiënt maatwerk, geheel afgestemd op de ervaring, werkpraktijk en de leerdoelen van de groep! Je kiest zelf de data en locatie (het werkadres of een Ace! vestiging). Incl. certificaten en 6 maanden praktijkcoaching. |
Deze reacties zijn hoogdrempelig en komen daardoor relatief weinig voor. Heel vaak ontbreekt een mogelijkheid waarmee men kan aangeven:
Juist de groepen 2 en 3 vormen de essentie van PAMA acquisitie. Deze reacties zijn vrijblijvender, het initiatief ligt bij de klant (pull), en ze komen daardoor veel vaker voor dan niveau 1. PAMA traint de methodiek om reacties op deze 3 niveaus te genereren en biedt tools en skills om te upgraden naar een prospectstatus (3 naar 2, 2 naar 1). Zowel middels marketing als met accountmanagement.
Veel organisaties hebben moeite om voldoende new business te genereren. Koude acquisitie, in welke vorm dan ook, is immers niet erg efficiënt. Veel organisaties brengen hun verkopers echter nog steeds koude (telefonische) acquisitie bij. Maar het mag duidelijk zijn dat uw doelgroep daar niet meer op zit te wachten. Organisaties beginnen telefonische, schriftelijke of digitale pushacquisitie zelfs vaker en vaker te ervaren als ongewenste spam.
Maar het moeilijkste van sales is het genereren van leads aan wie u kunt verkopen. Zodra verkopers beschikken over gekwalificeerde prospects dan verloopt het verkoopproces new business veel vlotter en met een veel hoger resultaat.
Ace! ontwikkelde daarom een trendzettende nieuwe acquisitiemethode: Ace! PAMA®. Dit acquisitiemodel bestaat uit de volgende onderdelen:
Voordat de opties 1 tm 5 gevolgd kunnen worden dient eerst de basismodule te zijn afgerond!
In de PAMA-systematiek wordt een acquisitiemodel gepresenteerd dat zowel door verkopers als marketingmedewerkers in de dagelijkse praktijk kan worden gehanteerd en dat zorgt voor:
In de basismodule Permanent Acquisitieproces Marketing & Accountmanagement® komen de volgende onderwerpen aan de orde:
Deel 1 - Acquisitiestrategieën
Deel 2 - De PAMA-systematiek
Deel 3 - De praktijk
Naast de in de inhoudsopgave genoemde taakspecifieke competenties, komen in deze training ook de volgende gedragscompetenties uit het Ace! Competentie Ontwikkelingsmodel® aan de orde:
Dit was mijn eerste cursus verkoopvaardigheden. Ik
deed de cursus samen met 6 meer ervaren collega's van onze salesafdeling.
Het heel veel belangrijke eye openers voor mij. De trainer speelde ook erg
goed in op ervarings- niveauverschillen binnen onze groep. Tevreden! Oordeel: ![]() Saskia Bonte, 2 april |
Nu ruim 6 maanden aan de slag met alles wat ik geleerd
heb in de personal training accountplannen. Door de 1-op-1 aanpak sluit
alles prima aan op mijn praktijk en mijn klantenkring. Ook de telefonische
coaching van de trainer in de afgelopen tijd draagt bij aan het goede resulaat.
Toptraining, aanrader! Oordeel: ![]() Patric Zwagemakers, Accountmanager, 3 mei |
|
Nooit geweten dat er zoveel te weten is over sr.
accountmanagement bij top 500 bedrijven...! Prima cursus en veel stof tot
nadenken rondom het thema business development. Ook voor een meer ervaren
rot als ik. Oordeel: ![]() Jan Scholtenberg, KAM Hilversum, 31 maart |
Ik was een beetje uitgekeken op de oude manier van
het genereren van leads. Tijdrovend en met steeds minder resultaat. Bij
Ace! de PAMA-cursus gedaan. Dat blijkt een uitstekende systematiek voor
het genereren van new business. Vooral gebaseerd op pull-acquisitie en juist
niet op- pushstrategieën. Een verademing met dito resultaat! Oordeel: ![]() A. van Helden, Salesrep business solutions, 31 januari |
|
Nb: de weergegeven klantoordelen zijn nooit ouder dan 12 maanden.
Zelf ook een Ace! training beoordelen?
Klik hier
Klik
voor de gegevens van onze cursuslocaties in Den Haag, Amsterdam, Den Bosch,
Rotterdam, Maastricht, Eindhoven, Breda, Utrecht, Arnhem, Amersfoort, Brussel en
Antwerpen.
Emailadres: info@ace-management-partners.nl
Centraal telefoonnummer: 0165 396 108
Ace! investeert permanent in kennis en is trendzettend in:
Accountmanagement, verkoop
Acquisitie, new business
Salesmanagement
Commerciële slagkracht
Call centers, in- en outbound
Arbeidsre-integratie
Werkhervatting na ziekte
Competentiemodellen
Competentiemanagement
HRM, personeelsmanagement
Inkoopvaardigheden
Persoonlijke effectiviteit
Communicatievaardigheden
Marketing, strategisch
Operationele marketing
Webmarketing, e-commerce
Management, leidinggeven
Strategisch management
Organisatiekunde
Lean en agile werken
Teams, teamwork
Productmanagement
Projectmanagement, Scrum
Train de trainer, didactiek
Klik
voor
meer details.
Ace! algemeen |
![]() |
Incompany training |
![]() |
Personal training |
![]() |
Interactie in een training |
![]() |
Multi level/discipline training |
![]() |
Leerstijlen |
![]() |
Proactiviteit in training |
![]() |
Trainingsvormen en trainer |
![]() |
Meer video's |
![]() |