Het succes van een organisatie wordt grotendeels bepaald door het menselijk kapitaal. Vooral hun kennis is een waardevol bezit, waarmee organisaties zich kunnen onderscheiden in de markt. Maar in moderne organisaties is kennis meer verspreid dan voorheen. Maar medewerkers vertrekken geregeld naar een andere baan of gaan bijvoorbeeld op pensioen. Het oude beeld van de lijnmanager met kennis die medewerkers zonder kennis aanstuurt, is verleden tijd. De manager is meer een coach geworden en het stimuleren van kennisgroei onder medewerkers één van zijn taken.

Kennis vastleggen en delen staat hoog op de agenda bij veel organisaties. Maar liefst 98% van de organisaties geeft aan dat ze kennismanagement willen bevorderen, alleen slaagt slechts 20% erin om deze doelstellingen ook echt te realiseren.

De belangrijkste hoofdvragen waar organisaties mee worstelen:

Inhoud van deze 2 daagse cursus kennismanagement:

Deel 1 - Belemmeringen

Deel 2 - Hoe lukt het wel?

Deel 3 - Oplossingen en stappenplan