Na de training coaching door managers 1 hebben de deelnemers:
- Inzicht in de opbouw en de do’s en dont's van constructieve gesprekken met
medewerkers
- Inzicht in de communicatieve vaardigheden die voor medewerkers van belang
zijn
- Kennis en vaardigheden vergroot om medewerkers op de werkplek te coachen
en hun prestaties te optimaliseren
- Vaardigheden verworven om op constructieve wijze follow-up te geven aan
trainingen, die door medewerkers zijn gevolgd
In deze training komen de volgende onderwerpen aan de orde:
- Hoe medewerkers communiceren: DAS-model
- Hoe medewerkers redeneren: insight types
- De betrokkenheid van werknemers verhogen via coaching:
- Beginnen met coaching
- De basis leggen voor het stimuleren van betrokkenheid
- Coaching en diversiteitbeleid
- Tijd maken om contact te onderhouden
- Coaching voor resultaten:
- Constructieve feedback geven, in plaats van lof of kritiek
- Functioneringsplannen opstellen volgens SMART
- Functionering en beoordelingen
- De kunst van mentorinq en tutoring:
- Mentoring en tutoring: wat moet je wel en wat niet doen
- Niet vertellen, maar vragen: tutoring met vragen
- Iemand onder je hoede nemen
- Je personeel motiveren en stimuleren:
- Motivatie, geen inspiratie of transpiratie
- Zeven praktische strategieën om werknemers te motiveren
- Probeer niet alles zelf te doen: delegeer
- Je werknemers koesteren:
- Weten wanneer en hoe training moet worden gegeven
- Carričre onafhankelijkheid stimuleren
- Het plan opstellen: coaching voor ontwikkeling
- Het deel van de tientallen:
- Tien fabels over coaching
- Tien vaardigheden die je basis voor coaching versterken
- Tien dingen die elke manager moet vermijden
- Tien manieren om betrokkenheid via coaching te beďnvloeden
Optioneel:
- Deze training kan worden gevold door de training coaching door managers
2.
Naast de in de inhoudsopgave genoemde taakspecifieke competenties, komen in deze
training ook de volgende gedragscompetenties uit het Ace! Competentie Ontwikkelingsmodel®
aan de orde:
- Interactie: mondelinge communicatie, luisteren, sensitiviteit, samenwerken,
sociabiliteit, confronteren, gespreksvaardigheid.
- Leiding geven: mensgericht leidinggeven, groepsgericht leidinggeven.
- Persoonlijkheid: aanpassingsvermogen, flexibiliteit, durf, stressbestendig,
onafhankelijkheid.
- Motivatie: resultaatgerichtheid, zelfontwikkeling, zelfmanagement,
organisatieloyaliteit, integriteit, discipline.
- Analyse en besluitvorming: besluitvaardigheid, organisatiesensitiviteit,
omgevingsbewustzijn, cognitief en interactief leervermogen.