Veel websites van organisaties zijn weliswaar mooi gemaakt, maar bieden nog
steeds te weinig
mogelijkheden om potentiële klanten echt te informeren en vooral ook te laten reageren.
Veel bedrijven merken dan ook te weinig van spontane webresponse waar verkopers of
de marketingafdeling mee aan de slag kunnen.
Ace! deed veel onderzoek naar interactie
op en via websites, en ontwierp een effectieve training in de toepassing van websites
als verkoop- en marketingtool. Want een website kost een aanmerkelijk bedrag, maar
wat leverde het tot nu toe op?
Na deze training bedrijfswebsites als acquisitie-, verkoop- en marketingtool
zijn de deelnemers in staat:
- Om websites commercieel sterk te verbeteren
- Effectieve response van webbezoekers te genereren
- Voldoende webtraffic te genereren
In deze training komen de volgende onderwerpen aan de orde:
- 15 stappen naar een succesvolle website
- Indeling van de eerste pagina (homepage)
- Imago en identiteit
- 4 wetten van internet:
- Navigatie over de website
- Websurfers lezen getrapt
- Ontwerp en uitstraling
- Internet is een pullmedium
- Implementatie van AIDA:
- Attention
- Interest
- Desire
- Action
- Content is key!
- Privacy op het internet en wetgeving
- Tools voor webpromotie
- Viral marketing
- Copywriting voor websites
- Response op websites:
- Reacties genereren (lage drempel)
- Prospects genereren (middel drempel)
- Klanten genereren (hoogdrempelig)
- Feedback via websites
- Gevonden worden:
- Link popularity
- Zoekmachines en SEO (search engine optimization)
- Portals van derden
- Eigen portals
- E-mail of spamm?
- Nieuwsbrieven
- Blogs en vlogs
- Succesfactoren voor web- en maildesign
- Fouten in web- en maildesign
- Webterminologie
- Responsive design voor tablets en smartphones
Naast de in de inhoudsopgave genoemde taakspecifieke competenties, komen in deze
training ook de volgende gedragscompetenties uit het Ace! Competentie Ontwikkelingsmodel®
aan de orde:
- Interactie: schriftelijke communicatie, samenwerken.
- Ondernemen: marktgerichtheid, klantgerichtheid.
- Analyse en besluitvorming: probleemanalyse, cognitief en interactief
leervermogen, innovatie, creativiteit, visie.