Deze training is een optie op de basis communicatietraining succesvolle zakelijke
communicatie = winst ®. Voordat deze module gevolgd kan worden moet eerst het
basisprogramma afgerond zijn. Binnen communicatietrainingen wordt naast de trainer
desgewenst een trainingsacteur ingezet om de gesprekssituaties realistisch uit te
beelden (optioneel, niet in de prijs inbegrepen).
Inhoud: SZC optie 5 - Disciplinegesprekken
- Voorbereiding
- De 'juridische' methode: straffen
- Gespreksopening
- De emotiefase opvangen
- Feedback geven
- Huberman methode: progressieve consequenties
- Human relations-benadering
- Belonen in plaats van straffen
- NEE zeggen
- Integratie van de benaderingen
- Effectief corrigeren
Naast de in de inhoudsopgave genoemde taakspecifieke competenties, komen in deze
training ook de volgende gedragscompetenties uit het Ace! Competentie Ontwikkelingsmodel®
aan de orde:
- Interactie: mondelinge communicatie, mondelinge presentatie, schriftelijke
communicatie, luisteren, sensitiviteit, overwicht, samenwerken, onderhandelen,
assertiviteit, overtuigingskracht, sociabiliteit, conflicthantering, confronteren,
gespreksvaardigheid.
- Leiding geven: mensgericht leidinggeven.
- Persoonlijkheid: flexibiliteit, durf, stressbestendig, vasthoudendheid.
- Motivatie: resultaatgerichtheid, zelfmanagement.
- Analyse en besluitvorming: oordeelsvorming, accuratesse, besluitvaardigheid,
omgevingsbewustzijn, cognitief en interactief leervermogen, creativiteit.