Communicatie is zo vanzelfsprekend, dat bijna niemand erover nadenkt. Dat wordt anders als men een bepaald doel nastreeft met zakelijke communicatie. In dat geval is communicatie een vaardigheid, een bewust en gestuurd proces. Succesvol en efficiŽnt communiceren is belangrijk. We gaan er te vaak vanuit dat de communicatie goed loopt, en we onderschatten vaak het verlies in efficiŽntie en de toename van kosten die daardoor ontstaan.

Communicatie is succesvol als u het effect oproept dat u beoogde. Dat lijkt simpel, maar in de praktijk lopen we tegen veel zakelijke situaties aan waarin het effect anders is dan we verwachtten en die remmend werken op het realiseren van allerlei doelstellingen:

Na deze training:

De training bestaat uit een basismodule succesvolle zakelijke communicatie = winstģ (SZC) en is uit te breiden met een vijftal opties voor specifieke situaties en vaardigheden:

Voordat de opties 1 tm 6 gevolgd kunnen worden dient eerst de basismodule te zijn afgerond!

Naast de basistraining en de optionele modules die daar bij horen, zijn er ook onderwerpen die apart gevolgd kunnen worden:

Inhoud basismodule succesvolle zakelijke communicatie = winst ģ:

Naast de in de inhoudsopgave genoemde taakspecifieke competenties, komen in deze training ook de volgende gedragscompetenties uit het Ace! Competentie Ontwikkelingsmodelģ aan de orde: