Na deze beurstraining standbemanning beschikken de deelnemers over:
- Praktische tools met betrekking tot het commercieel functioneren op een
beurs
- Essentiële vaardigheden die zij nodig hebben in het communicatieproces met
beursbezoekers
In deze training komen de volgende onderwerpen aan de orde:
Deel 1 - Voorbereiding, kick off
- Organisatie
- Planning
- Taakverdeling
Deel 2 - Tijdens de beurs
- Een correcte verschijning
- Een open houding
- Presentatie op beurzen
- Assertiviteit naar bezoekers
- Het voeren van een goed beursgesprek:
- Vragen stellen aan bezoekers
- Kwalificeren van gesprekspartners
- Een beslisser, of toch niet...
- Afsluiten: order, afspraak of...
- Informatie vastleggen
Deel 3 - Opvolging van de beurs
- Kwalificatie van leads: suspects of prospects?
- Afspraken maken
- Opvolging door verkopers of accountmanagers
Naast de in de inhoudsopgave genoemde taakspecifieke competenties, komen in deze
training ook de volgende gedragscompetenties uit het Ace! Competentie Ontwikkelingsmodel®
aan de orde:
- Interactie: mondelinge communicatie, mondelinge presentatie, luisteren,
assertiviteit, gespreksvaardigheid.
- Ondernemen: marktgerichtheid, klantgerichtheid.
- Motivatie: initiatief, resultaatgerichtheid, zelfmanagement, organisatieloyaliteit,
discipline.
- Analyse en besluitvorming: omgevingsbewustzijn, cognitief en interactief
leervermogen.