Na de training teamleiding en -coaching in call centers hebben de deelnemers:
- Inzicht in de opbouw en de do’s en dont's van constructieve gesprekken met
medewerkers
- Inzicht in de communicatieve vaardigheden die voor medewerkers van belang
zijn
- Kennis en vaardigheden vergroot om medewerkers op de werkplek te coachen
en hun prestaties te optimaliseren
- Vaardigheden verworven om op constructieve wijze follow-up te geven aan
trainingen, die door medewerkers zijn gevolgd
In deze training komen de volgende onderwerpen aan de orde:
- De betrokkenheid van werknemers verhogen via teamleiding en -coaching
- Beginnen met coaching
- De basis leggen voor het stimuleren van betrokkenheid
- Coaching en diversiteitbeleid
- Tijd maken om contact te onderhouden
- Teamleiding voor resultaten
- Constructieve feedback geven, in plaats van lof of kritiek
- Functioneringsplannen opstellen volgens SMART
- Functionering en beoordelingen
- Situationeel leidinggeven en prikkelende managementstijlen
- De GROW-methodiek voor coaching:
- Goal
- Reality
- Options
- Wrap-up
- De kunst van mentorinq en tutoring
- Mentoring en tutoring: wat moet je wel en wat niet doen
- Niet vertellen, maar vragen: tutoring met vragen
- Iemand onder je hoede nemen
- Je personeel motiveren en stimuleren
- Motivatie, geen inspiratie of transpiratie
- Zeven praktische strategieën om werknemers te motiveren
- Probeer niet alles zelf te doen: delegeer
- Je werknemers koesteren
- Weten wanneer en hoe training moet worden gegeven
- Zelf medewerkers trainen
- Carričre onafhankelijkheid stimuleren
- Het plan opstellen: coaching voor ontwikkeling
- Het deel van de tientallen
- Tien fabels over teamleiding en -coaching
- Tien vaardigheden die je basis voor coaching versterken
- Tien dingen die elke manager moet vermijden
- Tien manieren om betrokkenheid via coaching te beďnvloeden
Optioneel:
- In deze training is het Ace! Competentie Ontwikkelingsmodel®
als onderwerp integreerbaar.
Naast de in de inhoudsopgave genoemde taakspecifieke competenties, komen in deze
training ook de volgende gedragscompetenties uit het Ace! Competentie Ontwikkelingsmodel®
aan de orde:
- Interactie: mondelinge communicatie, luisteren, sensitiviteit, samenwerken,
sociabiliteit, confronteren, gespreksvaardigheid.
- Leiding geven: mensgericht leidinggeven, groepsgericht leidinggeven.
- Persoonlijkheid: aanpassingsvermogen, flexibiliteit, durf, stressbestendig,
onafhankelijkheid.
- Motivatie: resultaatgerichtheid, zelfontwikkeling, zelfmanagement,
organisatieloyaliteit, integriteit, discipline.
- Analyse en besluitvorming: besluitvaardigheid, organisatiesensitiviteit,
omgevingsbewustzijn, cognitief en interactief leervermogen.