Veel organisaties hebben moeite om voldoende new business te genereren. Koude acquisitie, in welke vorm dan ook, is immers niet erg efficiŽnt. Veel organisaties brengen hun verkopers echter nog steeds koude (telefonische) acquisitie bij. Maar het mag duidelijk zijn dat uw doelgroep daar niet meer op zit te wachten. Organisaties beginnen telefonische, schriftelijke of digitale pushacquisitie zelfs vaker en vaker te ervaren als ongewenste spam.

Maar het moeilijkste van sales is het genereren van leads aan wie u kunt verkopen. Zodra verkopers beschikken over gekwalificeerde prospects dan verloopt het verkoopproces new business veel vlotter en met een veel hoger resultaat.

Ace! ontwikkelde daarom een trendzettende nieuwe acquisitiemethode: Ace! PAMAģ. Dit acquisitiemodel bestaat uit de volgende onderdelen:

Voordat de opties 1 tm 5 gevolgd kunnen worden dient eerst de basismodule te zijn afgerond!

In de PAMA-systematiek wordt een acquisitiemodel gepresenteerd dat zowel door verkopers als marketingmedewerkers in de dagelijkse praktijk kan worden gehanteerd en dat zorgt voor:

In de basismodule Permanent Acquisitieproces Marketing & Accountmanagementģ komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Deel 1 - AcquisitiestrategieŽn

Deel 2 - De PAMA-systematiek

Deel 3 - De praktijk

Naast de in de inhoudsopgave genoemde taakspecifieke competenties, komen in deze training ook de volgende gedragscompetenties uit het Ace! Competentie Ontwikkelingsmodelģ aan de orde: