Deze training is het vervolg op de training communicatievaardigheden 1.
Na deze vervolgtraining communicatievaardigheden 2 zijn de deelnemers in
staat om:
- De intense relatie tussen de eigen organisatie en die van de afnemer op
te bouwen, te onderhouden en te behouden
- De commerciële mogelijkheden die daardoor ontstaan, optimaal te benutten
In deze training communicatievaardigheden 2 komen de volgende onderwerpen
aan de orde:
- Herhaling en verdieping communicatievaardigheden 1
- Het verkopen van opbrengst (ROI)
- Kettingverkoop
- Consultative selling (CS)
- Samen problemen oplossen
- De 4 lagen en interventieniveaus van een gesprek
- Demonstratie en presentatie
- Klantgericht en klantvriendelijk communiceren
- Netwerken voor sales en accountmanagement
Naast de in de inhoudsopgave genoemde taakspecifieke competenties, komen in deze
training ook de volgende gedragscompetenties uit het Ace! Competentie Ontwikkelingsmodel®
aan de orde:
- Interactie: mondelinge communicatie, mondelinge presentatie, luisteren,
samenwerken, onderhandelen, assertiviteit, overtuigingskracht, conflicthantering,
gespreksvaardigheid.
- Ondernemen: klantgerichtheid.
- Persoonlijkheid: flexibiliteit, vasthoudendheid.
- Motivatie: initiatief, resultaatgerichtheid, zelfmanagement.
- Analyse en besluitvorming: oordeelsvorming, besluitvaardigheid, cognitief
en interactief leervermogen, creativiteit.